Ek Kahaani



Geeta och Ameen har varit på möte hela förmiddagen och kom just tillbaka väldigt...flummiga. Men det ger glad stämning på jobbet. Nu har vi just druckit chai och ätit kakor och retat varandra i en halvtimme.

Hela helgen dedikerades till film. Jag och Geeta såg Kahaani på bio, den var väldigt bra, väldigt stark. Ovanlig för att komma från Bollywood. Kahaani handlar om en gravid kvinna som åker till Calcutta för att leda rätt på sin försvunne man.
Sen hyrde vi Falling in Love med Meryl Streep och Robert De Niro. Fantastiskt romance som vi mys-skrattade åt i 1,5 timme. Alla i filmen ser ut som om de går på Södra dessutom. Men den var fin. Bra feel-god om att bli kär helt enkelt.
Igår såg jag Paan Singh Tomar på bio med Sethu. Helt okej film om ravinbanditer runt Rajasthan på 80-talet. Lite lång men den hade subtitles i alla fall!
Igår kväll försökte jag och Geeta se Doctor Zhivago som vi också hade hyrt, men den hackade efter en halvtimme. Den började fantastiskt dock, med ryska revolutionen, pälskappor och salongsdans. På onsdag ska vi klaga lite hos hyrfilmskillen i Jayanagar och be honom skaffa en ny (vi ska också göra om vad vi gjorde förra gången när vi hyrde filmerna: råka shoppa jättemycket jättebilligt på wholesalemarknaden intill, äta masala dosa på Ganesh gaturestaurang, dricka strawberry lassi på Sreeraja Lassi, köpa böcker från något mysigt gatustånd och springa runt hela 4th block efter färskbröd. Vi hade så kul att vi lovade att göra om allt när vi ska lämna tillbaka filmerna).
Den 29:e Maj har The Avengers premiär. Större superhjältefilm kan jag knappt tänka mig.


Geeta och en myrbostad lika stor som henne.


Jag lär några barn på ett meditationscenter att sjunga lille katt. En sång de kommer ha nytta av i livet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0