The rain in Spain stays mainly on the plain.




Sitter pa kontoret och har just oversatt "Stackars Pettson", som Geeta hade pa svenska i sin bokhylla. Nu ar denna fantastiska bok available for alla! Jag ar stolt over mig sjalv.
Jag trivs sa himla bra har! Ameen beskrev en gang hur vi jobbar for en pr-firma som kom pa besok: "We talk, we fight, we hug, we eat curd-rice and what happens is beautiful".

Idag har jag ocksa atit en ordentligt Gujurat-tallrik. Sa mycket mat! Det tog aldrig slut. Man far in en megatallrik med skalar med tiotals smaratter och desserter och snacks och chutneys och olika rotis. Vi vinglade ut fran restaurangen. Imorn ska jag och Sariga vara ensamma pa kontoret, vi funderar pa att ga till Corner House och ata glass till lunch. Varfor ater man inte glass till lunch jamt?


Igar kvall var jag hos Varalakshmi som introducerade meditation for mig. Hon ar medlem i the meditation society Shri Ram Chandra som har ashrams over hela jorden och foljer tre gurus, 'Masters'. Vi mediterade i en halvtimme igar, en halvtimme imorse och avslutar min "ingangskurs" med en timme meditation ikvall. Det ar ganska spannande. Kort sagt gar det ut pa att bli ett med gud genom att fokusera enbart pa the divine light inside your heart. Och ignorera alla andra tankar. Lite abstrakt kan jag tycka, men intressant.

Imorse tog Vara lakshmi med mig till en skola i ett slumomrade. Vi kunde inte stanna sa lange, for den ena av skolans tva lararinnor hade ramlat fran sin moppe och hela byn var samlad runt henne. Det ar svart att beskriva kanslan nar man gar in i the colony: de har inga bankar i skolan och sitter pa golvet. Skolan gar bara upp till 5:an, men de ar manga barn som tar med sina smasyskon ocksa, och sitter med bebisarna pa hoften samtidigt som de ovar multiplikationstabellen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0