Idag har jag shoppat Bollywoodfilmer

Jag ar snart igenom min forsta vecka som storyteller!
Det ar helt magiskt.
Men forsta dagen, the first session, trodde jag att jag skulle do. Jag akte till skolan dar jag skulle jobba, Shree Aurobindo Memorial School, och vagade inte ga in. Stod utanfor och forsokte se oberord ut. Fingrade lite pa en blomma. Ringde upp Shreya, som ocksa ar fran Kathalaya, fragade var hon var och forsakrad om att hon tankte dyka upp, smog jag in. Det var ganska kaosartat forsta dagen, vi visste inte vilka grupper vi skulle ha eller hur manga barn, eller hur gamla osv, men det slutade med att vi holl i tre grupper vardera. Jag fick borja med barnen fran upper kindergarten. Jag berattade en saga som heter "The fish and the Bird" och sen hade jag origami som aktivitet. KAOS. Barn overallt. De skrek och hojtade och vagrade gora som jag sa och jag ville satta mig pa golvet och grata eller aka hem till Sverige och sitta i mammas kna och verkligen inte gora det har i tre veckor till.
Sen dess har det blivit battre. Jag vagade till och med, efter mycket om och med dock, beratta en saga med en puppet idag. En groda. (Jag har varit extremt radd for att anvanda handdockor, tydligen finns det massor med oskrivna regler angaende dockor - de far inte laggas pa golvet, de maste ha egen rost m.m - vilket jag blivit valdigt medveten om sen jag umgatts med puppet pro's i en manad. Men de alskade grodan, jag behovde inte gora nagot annat an att ha den pa handen.)
Barnen ar ocksa overjordiskt sota. Nu efter fjarde dagen har jag lart kanna dem ganska bra, de ar mellan 2.5 ar upp till 7. Pa morgonen ar jag alltid osugen pa att ga dit, men sen kommer alla barnen springande mot mig och halsar pa mig med kramar och kindpussar och tusennalar och en och annan boxning och hajfajv.
Far en del fragor som:
"Aunty!" (Jag har blivit en aunty..) "How..HOW is your hair golden?"
"Can we change hair?"
och en beundrare i 4-arsaldern "Why did you come to India how long will you stay how do you spell your name and have you seen this watch that I have it's from foreign country and I have 99 Pokemon cards at home". Fantastisk.
Nu ska jag ga hem och tvatta och sen ska jag borja packa ihop alla klader jag ska skicka med posten. For snart kommer jag hem ocksa. Wo!
Glad pask!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0