Måndag





Helgen, dvs söndag här i Amritsar, spenderade jag hemma och på Tanyas kompis Pranavs födelsedagsmiddag. Vi åt god veggomat och smetade tårta i hans ansikte. Vi har vegetarisk månad nu igen, för massa högtider står för dörren så då undviker man kött och ägg. Gör mig absolut ingenting för det är så gott ändå. Härom dagen lagade min mama en rätt med 21 gröna chillis. 21!! Tog en bild på kryddtallriken inför måltiden: 1/3 ingefära, 1/3 vitlök, 1/3 chilli. Plus svartpeppar, rödchillipulver och salt. Jag grät efter att ha ätit upp och min näsa rann som ett vattenfall. Min papa däremot kan glatt tugga på och äta 3 chillis bara så där, på rad. Ingen gräns för stark mat..

I skolan blev jag uppsnappad av rektorn igen och introducerad för hundra lärare i olika ämnen som hon vill att jag ska delta i. Hon var inte riktigt nöjd med mitt framträdande i Assembly (trots att jag pratade hindi för 7000 människor!) utan tyckte att jag sa för lite. Jag pratade med PE sir idag också, men han var lite småsur eftersom "all the competitions are over now!". Då svarade jag snabbt det inlärda svaret från svenska mellanstadiet "But it's not just about the competitions, it's about having fun!". Han höll inte med. Han svarade att i skolan är det bara tävling som gäller och sen var det slutdiskuterat. Jag får försöka klura ut nåt sätt att göra dem nöjda med mig. Kanske börja med weaving eller pottery?
Vi hade prov idag också, i historia igen, och alla i min klass var väldigt glada att få sitta bakom mig, för eftersom jag är så lång så kunde alla fuska så mycket de orkade bakom min rygg. Det känns bra att de gillar mig i klassen!

Annars kan jag väl droppa lite mer saker jag tänker på bara...
Ibland när jag åker hem från skolan är det så dammigt på gatorna att om man drar med handen på halsen när man kommer hem, så blir handen svart.
Jag har blivit förkyld av AC:en, precis som Krullis (www.califoranna.blogg.se), så mama tog mig till doktorn igår. Han hade flätat skägg, mycket stiligt. Fick lite färgglada piller och kommer förhoppningsvis låta normal igen om några dagar.
Vi äter alla måltider i sängen eller på golvet, så nu är jag faktiskt lite vig och kan böja ner huvudet i golvet när jag sitter med benen i lotusposition!
Om vi behöver något hemma så väntar vi tills det kommer en vagn på gatan utanför, då lutar sig pappa ut genom fönstret och hojtar fram sin grönsaks- eller fruktbeställning.
Min klädstil går inte hem här så jag är väldigt glad att jag har skoluniform.
Jag har lärt mina klasskompisar att säga pusspuss, hej då och jag pratar svenska. Det är ganska kul när man plötsligt hör någon skrika i korridoren "JAG PRATAR SVENSKA!!!!"



Sofia om du läser det här: Hon får ju bära HELA rishögen!!!





Kommentarer
Postat av: SOFIA

men HERRGUD! HON BÄR JU VERKLIGEN HELA RISHÖGEN???!!? Åhhh Magdis vad jag saknar dig!! Jag vill ha nån att bära rishögar och äta Kinder med! PUSS

2011-09-22 @ 02:34:17
URL: http://dressedbysofia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Naaj, ja AC:n tar kål på en! Hoppas du mår bättre nu! :)

2011-09-24 @ 17:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0