Chutti hai



Imorse vaknade jag och Antim som vanligt klockan kvart i 6 och gjorde oss i ordning och åt frukost och skulle precis gå ut genom dörren till skolan, men då var gatorna fyllda med vatten. Så vi kom ingenstans. Jag hade ledigt från skolan igår också, vet inte varför. Jag och Antim hann komma till skolan innan vi fick reda på det. Lite tråkigt, som bekant för alla som känner mig tycker jag ju jag att det är kul att gå i skolan. Ej heller är jag den som missar en lektion i onödan... Behöver kanske öva mig på att inte göra någonting i år.


I förrgår kom vi hem från vår andra trip till Vrindavan the holy city. Vi besökte tempel och gick i parader och åkte båt och drack chai och besökte tempel och lekte med lera på ett ställe där Krsna växte upp och besökte lite tempel och träffade en ELEFANT! Jisses vad stora de är. Vi matade den med chips och coca cola. Vrindavan var vackert och intressant.

Trot eller ej men jag har lite svårt att komma på vad jag ska skriva. Man har ju mindre bra dagar här också, och trots att det händer mycket hela tiden så tar det ett tag att vänja sig, för mig i alla fall. Jag saknar att kunna uttrycka mig precis som jag vill i mitt språk och jag saknar svensk mat väldigt mycket, frukost speciellt, och jag saknar alla riktigt nära vänner och min familj där jag vet vad jag kan ta ur vilka skåp och att kunna klä mig som jag vill och gå ut när jag vill. Det är väldigt annorlunda här så jag tar en dag i taget och övar på att leva ett helt annat liv. Det är många regler att komma ihåg och mycket under toppen på isberget som är kulturen. Men ett steg i taget helt enkelt. Jag har lärt mig att vicka på huvudet nu i alla fall.





 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Amanda 'skandalism'

man (jag) vickar på huvudet utan att tänka på det numera..

2011-09-09 @ 10:32:56
URL: http://www.skandalism.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0