Hoho




Nu sitter jag i skolan och ar lite lonely. Bara tva av mina larare dok upp idag sa jag har spenderat extremt mycket tid i biblioteket. Skrivit lite brev och last 3/4 av min bok. Just nu laser jag "Froken Smillas kansla for sno" av Peter Hoeg - extremt bra! Las las las.

Lat mig beratta lite om indisk tv. For det forsta ar det omattligt populart. Alla kollar pa teve, hela tiden. Min familj har 999 kanaler. Det gar jattemanga sapor hela dagarna som jag har svart att halla isar. De ar alltid valdigt dramatiska med langa scener som utgors av kanslosamma blickar och med drastiska och ibland mycket omotiverade musikinslag. Det popularaste programmet av alla ar "Kaun Banega Crorepati": Vem vill bli miljonar. Det leds av Legenden och Skadespelaren Amtiabh Bachan och forra veckan, nar en tavlande for forsta gangen i teveprogrammets historia vann det hogsta beloppet, kande till och med jag for att grata lite.

Annars gar det bra med det mesta! Jag kan ata stark mat nu, wiiieeee... Har om dagen lagade jag mat med mama, och blev da ombedd att skara 22 grona chillis. Fingertopparna svider efter det! Jag fragar mama sa ofta om hon kan lara mig att laga den och den ratten att hon har borjat skamta om att ta betalt for matlagningslektioner. ALLT ar ju gott har. Det lar synas pa mig nar jag kommer hem.. En stor skillnad ar att de ater matmat till frukost ocksa. Varm, lagad mat. Jag saknar svensk frukost lite, speciellt hard ost, vilket mamma i Sverige forutsag. Amanda, i Jaipur, har fatt sin familj att skicka kaviar till henne, sa hon kakar Kalles varje dag! Nar jag kommer hem blir det indiska middag for hela stan i alla fall. All inclusive med att sitta pa golvet och ata med fingrarna.

Slutligen kan jag beratta att en kille som jobbar pa min skola log mot mig i trappan idag och da ramlade jag. Tappade vaskan och lag och skamdes bland skolbocker och pennor. Kul. Ar det inte isen i Sverige sa ar det nagot annat!





Kommentarer
Postat av: Amanda 'skandalism'

Det dumma med att äta det för ofta är det tar slut på cirkus en vecka... trodde inte ens det var möjligt.

2011-11-12 @ 17:40:09
URL: http://www.skandalism.devote.se
Postat av: Johanna / Jojjo

hihi du är så rolig magda! "frökens smillas känsla för snö" är en av min mammas favorit böcker, de 100 första sidorna är de bästa någonsin enligt henne. Hoppas du mår prima, puss!

2011-11-15 @ 23:14:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0