Bangalore Storytellers



Sitter under flakten pa Kathalayas kontor i Bangalore. Sen en vecka tillbaka ar jag bosatt i Bangalore och det ar en helt fantastisk stad! Har ska jag spendera mina sista tva manader i Indien och gora ditten o datten.

Sen jag kom har jag haft tusen grejer att gora, alskar nar man har fullt upp utan att veta om det. Just nu bor jag hos en helt otrolig lady, Vara Lakshmi, som beskriver sitt hem som ett oppet hus. Hon har ett obestamt antal paying guests som bor pa overvaning, och jag lanar en sang bredvid koket. Just nu ar hennes vanner fran USA ocksa pa besok, och alla ar helt sjukt hooked pa att resa, sa vi babblar jorden runt dagarna i anda. Med Vara och company har jag rest runt och tittat pa tempel och ENORMA gudastatyer, shoppat sarees, smycken, recycled bags mm, provat all ny south indian food (nastan motsatsen till vad de ater i norr, och bestick kan man glomma) (vansterhanden kan man ocksa glomma), varit pa engagement ceremony, besokt ett meditationscenter, druckit kokosmjolk med sugror direkt ur noten ("en om dagen ar bra for magen!") samt sett en forestallning med indisk modern dans.
Pa formiddagarna gar jag en kurs/work shop pa Kathalayas Storyteller Academy. Den haller pa i 6 dagar och jag har lart mig sa mycket att jag inte vet var jag ska borja. Magiskt. Hanger ratt mycket har pa Kathalayas kontor, tanken ar att jag ska volontararbeta har efter min kurs. Alla pa kontoret ar love at first sight-typen av manniskor och jag trivs som fisken i vattnet. Igar gick vi pa after work pa en restaurang pa 13th floor, Mahatma Gandhi road, ganska frasig utsikt. Gillar dessutom det faktum att jag har varit pa after work i Indien, men aldrig i Sverige. Behover alltsa fortfarande gora krogdebut hemma...

Kaffe ar poppis i Bangalore ocksa, jag jublar.

Har ocksa traffat pa nagra nya proffs varda att namna: Frigolitproffs. Madrassproffs. Bambusticksproffs.

Vadret ar underbart har. Alla paminner mig minst 7 ggr om dagen att jag ar rod i ansiktet, men jag har hopp om att det ska overga i solbranna. Vill helst inte komma hem blekare an nar jag akte. Har klippt mig ocksa, det ar vidrigt, inte ens prins valiant den har gangen utan snarare hockeyfrilla/robert wells/jag pa skolfotot i 5:an (da jag aven bar hangselbyxor och en friends-troja).

Nejmen, Lml. Saknar alla. Kan nu skypea nar som helst ocksa och vill prata med alla! Puss!



Kommentarer
Postat av: s

Hej! ååhh verkar så intressant:D Kan inte du filma runt i Indien och lägga upp i din blogg.. snälla :D

2012-02-29 @ 16:08:14
Postat av: Freija

Hejsan, är bara lite nyfiken, har du flyttat eller varför är du i Bangalore? Ha det bra! :D Kram

2012-02-29 @ 19:35:49
Postat av: Vera

Cooling! Hur ful är frisyren? Är det i stil med äcklefrisyren i nian när vi gick i sjuan?

2012-03-01 @ 15:13:41
Postat av: spättan!

Magdis har flyttat till bangalore :) och ville bara säga att det kan nog inte vara värre en prins valiant! fett fult ju! snälla lägg upp en blid. snygg blogg för den delen. snälla logga in på skype snart! tusen pussar!! <3 <3

2012-03-01 @ 16:13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0