Wow, you're from Sweden! Please teach me something in Spanish.



Hällå! Efter en onaturligt overkligt outhärdligt varm vecka börjar temperaturen äntligen sjunka lite. I skolan vet jag knappt vart jag ska ta vägen när det är 42 grader. Minst 5 personer om dagen frågar mig "Magdhhaa. Why is your face red?" Tack. Tack så mycket.
Imorgon ska min klass hålla i morgonens assembly. Den dagliga bönen/samlingen för hela skolan. Vi har planerat hela dagen och det var nog den mest ostrukturerade skolaktivitet jag varit med om. Jag ska läsa några rader på hindi inför hela skolan iaf. Det kan ju bli jätteroligt. För alla andra som lyssnar.

Den här veckan har annars var mycket fin. Jag har varit på Svaasa Spa och övat, målat några målningar, spelat lite sitar och så vidare. Alldeles nyss stod jag på takterrassen och lyssnade på musik och glodde på fladdermöss. Min syster Antim har preparation holidays för sina examens som börjar imorn, så jag har åkt ensam till skolan hela veckan. Jag var väldigt väldigt stolt över mig själv när jag lyckades ta mig till skolan ensam första morgonen, efter att ha pratat hindi med en rickshaw driver. Såg till att berätta det för alla. På tal om Antims examen så är jag väldigt glad att jag inte läser matte i år (och inte har för avsikt att göra det igen heller för den delen). Antim går i första ring, och hon berättade att de började med trigonometry, sin och cos och sånt som vi har i matte D, i 8:an. De läser matte varje dag och får aldrig använda miniräknare.


I helgen åkte jag och Tanya till Svaasa Spa för att spela lite, men när vi kom fram var det fullt med folk överallt. Vi gick in och pratade lite med ägaren av Spat och det visade sig att de hade en exklusiv modeutsällning med designers från Indien som designar kläder, interör och smycken till alla Bollywoodstjärnor. Vi smet in utan inbjudan och minglade runt och jag låtsades att jag var en svinrik Europé med ett extremt stort intresse för handsydda puffkuddar, gardindekorationer och överdådiga smycken. Alla designers behandlade mig och Tanya med respekt och adresserade mig "Ma'm". Det var roligt må jag säga.


Slutligen vill jag berätta om lite saker jag såg när jag och Antim fastnade med moppen i en bilkö igår:
En buss med en jättestor affisch där det stod "BALLE BALLE". Jag undrar vad det betyder på hindi.
Minst fem reklamskyltar för olika sjukhus. "Här är ditt hjärta i goda händer" typ.
Lite restauranger med grillar som är hål i marken.
5 personer på en moppe.
En cyklist med minst 10 flak ägg på pakethållaren.


Kommentarer
Postat av: Stina

Hej Magdis!! Älskar din blogg du skriver sjukt bra =) Hur lyckas man få plats me FEM pers på EN mobbe?? xD Saknar dej och hoppas att du har de bra trots värmen <3

2011-09-18 @ 17:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0