Radha, tea is not tasty... You have to practise!





Idag var sannerligen en stor dag. Jag bestämde mig för att ordna upp min oreda med skolan på egen hand (med min kompis Sona som stöd i andra handen) och begav mig till receptionen och hennes stora sareebeklädda majestät Rektorn. Jag drog i en tråd och sen rasade hela vattenfallet så nu ska jag göra allt Indien kan erbjuda! Tjoho! Rektorn och några lärare har helt och hållet möblerat om mitt schema, efter att ha sagt de fantastiskt bevingade orden "Men du ska ju inte ge någon examen, så du behöver ju inte ens gå på lektionerna faktiskt". Istället ska jag:

  1. Lära mig pottery varje morgon.
  2. Lära mig att måla henna och mehandi.
  3. Lära mig att måla på tyg, göra borders och att väva.
  4. Fortsätta ha musik (sitar) och även lära mig indisk trumma, tabla, samt fortsätta med dansen.
  5. Bara behöva gå på historie- och engelska lektionen när jag känner för det, annars kan jag göra något av ovanstående på den tiden.
  6. Få en hindilärare tillslut och kommer få studiebesöka de franskstuderande mellanstadieeleverna.
  7. Avsluta varje skoldag med ett yogapass.

Jag älskade skolan innan också, men nu kommer den bli en evig fest av Indiens kultur. Mellan lektionerna har jag ju rast också, om jag nu skulle bli uttmattad av ansträngningen att inte plugga alls. Känns nästan för bra.




Jag är jättetacksam för alla mail jag får också, men tyvärr kan jag inte kolla mailen mer än en gång i månaden. Jag läser precis allting och blir verkligen så glad av alla fina mail och jag ska försöka svara så gott jag kan om en vecka, i Oktober, när jag kan kolla mailen igen. Annars funkar brevskrivande bra, jag tycker att det är skitkul att skicka brev, så det gör jag gärna. Jag har inte glömt bort någon här borta, även om jag inte svarar, tvärt om så tänker jag på alla hela tiden nu.



 


Kommentarer
Postat av: Birgitta Elfström

men det är ju helt fantastiskt! Bra jobbat Magdis!

2011-09-21 @ 14:29:17
Postat av: Hanne

Dina skoldagar låter inte dumma alls Magdis! Du har ett mail från mig som ligger och väntar i din mailbox. :)

2011-09-21 @ 16:22:08
Postat av: Lydz

Lära dig tabla, fyfan vad jag är avis. Bästa instrumentet!!! lär dig varaaga nathi tills du kommer hem haha!! puss

2011-09-22 @ 11:07:55
Postat av: Krullis

Magdis, det låter helgrymt! du får gärna öva att måla henna på mig...hoho! <3

2011-09-24 @ 17:46:28
Postat av: Ylva

Du skall nog få bukt med rektorn, ska du se! Vänta bara tills du river av ett sitarsolo på skolavslutningen, då får hon så hon tiger! Prövade bikramyoga härom dagen för att sätta mig in i hur du har det - yoga i 40 graders värme. Killen intill mig svettades så att det STÄNKTE på min handduk:-

2011-09-26 @ 22:45:22
Postat av: Cissi

MEN. Älskar ju å skriva brev, ge mig din adress kvinna! Känns ju fett med knas när du inte bor en gata bort från mig.

2011-09-29 @ 21:59:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0