Tjoho




Gissa vad. Jag är ledig från skolan igen. Jag har förmodligen fler chuttis (lediga dagar) än skoldagar här. Är lite rädd för hur lat jag kommer vara när jag kommer hem, behöver ju inte plugga heller. Om vinden vänder och tuppen gal kommer jag förhoppningsvis hem studiemotiverad inför trean, det vore nåt det!

Den här veckan har mina klasskompisar fått tillbaka sina prov. Provresultaten lästes upp inför hela klassen så att alla kan skratta om någon har lyckats svara heltokigt. Proven har poängsystem och lärarna älskar att läsa upp vem som lyckades på 1p av 80. Jag funderar över hur man lyckas få ETT poäng, måste ju vara lättare att bara bli nollad eller få iaf 2 poäng. Men icke skrattade jag! Jag behövde ju inte ens göra proven.


Dog av skratt när jag läste Krullis blogg (www.califoranna.blogg.se) och såg bilderna på Bacontandkrämen! Fy fan vad äckligt! Ibland blir man lite ställd av sånt som är nytt och konstigt... vår tandkräm här är lila-brun t.ex. Min tandkrämsspottfobi blir INTE lindrad av den färgen. Annars har jag blivit lite bättre på att smaka sånt som inte ser gott ut inför blotta ögat. Brukade vara skitfeg, men här är det andra bullar. I princip allting är ju extremt gott, jag lär väl rulla hem från Arlanda.

 

 


Kommentarer
Postat av: pappa

Hej min Magdis! Du skriver så bra och det är så roligt att läsa. Vad spännande att du varit i Chandingar! Jag och Ylva ska dit under julresan, för jag funderar på att skriva om den staden. Den är ju en av tre helt planerade städer i Världen som anlades under 1900-talet. Chandingar dessutom av Le Corbusier, som var modernismens störste ikon i arkitekturvärlden. Han gjorde också en plan för Stockholm, där hela gamla stan, söder och Östermalm revs och ersattes av jätteskyskrapor i en stor park. Skönt att det inte fungerade! (ja, jag vet, onödigt vetande!) Ska se till att vi ses bara som kortast - men det ska bli härligt! Att ta med förutom julklapp och vad önskar du dig? Kramar och pussar!!!!!!!!!!! P

2011-11-28 @ 16:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0