Carpe Diem...



Nu har vintern kommit till Amritsar! Långärmade tröjor och jeans. Temperaturen är nog lite Maj-Juni i Sverige. Precis som Krullis också skriver från California så är det lite förvirrande när det blir mörkare men inte kallare! Idag är jag hemma från skolan efter några lite krassliga dagar och lite sömn. Alla mina klasskompisar har provmånad så jag spenderar ganska mycket tid ensam i skolan. Lite privatundervisningskänsla. Jag måste dessutom alltid springa runt och leta upp alla mina lärare själv, de smiter alltid iväg någonstans och dricker té. Jag har trevligt dock, sitter och målar och spelar sitar för fulla muggar.

Överallt här i Indien sitter motton på hur man ska leva. Alla skolväggar är prydda med citat som "Positive or Negative. One can create disaster and one success, depending on what you choose" eller "Don't delay for tomorrow what you can do today". Alla lärare pratar också i motton. Min engelska lärare har ofta lååååånga utläggningar om hur viktigt det är med valuable time "With great planning, man can be the sculptor of his own destiny". Alla plastpåsar från olika butiker har också små tips som "Enjoy life". Jag kommer förmodligen också snart prata i metaforer och livsnjutartips! Då kanske jag kommer ett litet steg närmare att bli Ernst Kierschteigers vän tillslut!




De kallar mig bodybuildern här, för jag bär alltid mina väskor själv.



Kommentarer
Postat av: konfa- Sofia

Åh Magda jag saknar dig <3<3<3 Hoppas du har det megabra där borta!!

2011-11-08 @ 17:43:50
Postat av: Anja

Woot? Bär du dina väskor själv??? Det gör aldrig jag! Hehe. Puss

2011-11-08 @ 20:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0