Jag kan nu räkna från 1-10 på hindi!


Igår lyckades jag koppla in min egen dator i min familjs WiFi system, men lyckades samtidigt på något vis koppla bort deras datorer från systemet, så nu är min dator 'boss' över internet här hemma. Dock är det skönt att kunna skriva och samtidigt ladda upp lite bilder!

I förrgår kom vi hem från en liten minitrip till alla släktningar som bor runt om i Indien. Det är många att hålla reda på och alla har olika benämningar på hindi, utöver sina egna namn, som man ska kalla dem. Det skrattas mycket när jag inte kan uttala namnen rätt och när jag försöker äta med fingrarna, vilket man alltid gör här. Till middag tex får vi oftast Chappatti, som är ett tunt bröd, med Dal, en sorts linsgryta, och lite andra spicy tillbehör. Man rullar ihop brödet doppar det i grytan skulle man kunna säga. Det är sjukt svårt! Men väldigt gott. Som sagt skrattar de gott när jag har kommit halvvägs och de redan har ätit upp.

Jag har fått två suits sydda till mig, och börjar lära mig hur man ska gå i dem. Det är så varmt här så det är inte så mycket annat man kan ha på sig. När min Papa ville sy en suit till mig så ringde han bara skräddaren och så kom han upp till lägenheten, tog mina mått, och dagen efter hade jag kläderna klara! En suit är en sorts tunika med vida byxor som alla kvinnor har här om de inte har saree.


Så här ser alla gator ut!

En hinduisk rit som vi passerade med bilen

Mehnadi på min hand!

Mina systrar, Tanya och Antim!


Kommentarer
Postat av: Jojjo

Gaaaah! Det låter ju helt otroligt Magda! Fantastisk mehnadi också!

2011-07-23 @ 09:57:02
Postat av: Emma

Det är så otroligt fantastiskt att du gett dig ut på den här resan. Jag beundrar och avundas dig <3

Ha det helt underbart nu :D

Kram

2011-07-23 @ 10:30:10
Postat av: Karro och Pappa

Härligt Magdis! Det låter helt fantastiskt! Vilken vacker Mehnadi! ÅÅÅÅHHH, en skräddare upp till dörren skulle man inte tacka nej till!

Saknar dig! Puss /karro



Du verkar ha det underbart! Nya kläder, lärt dig äta med fingrarna och räkna och har kul! Så skönt att höra. Hetta och Ylva är på bröllop idag och i övermorgon åker jag och Karro till Italien.

- kramar från pappa!

2011-07-23 @ 13:12:17
Postat av: Anna

Jag kan inte fatta att du faktiskt är där!! Det låter helt fantastiskt och jag beundrar dig också. Megamycket. Ha det bäst! <3 puss!

2011-07-23 @ 14:16:32
Postat av: Leijopold

Öjj Chappatti e fedt med gott.

Ha det asfett och najs me blogg

Kram

2011-07-23 @ 23:26:27
Postat av: Leijopold

Öjj Chappatti e fedt med gott.

Ha det asfett och najs me blogg

Kram

2011-07-23 @ 23:26:37
Postat av: Edenbert

Magdis det där låter ju toppen! Nu är äventyret igång på riktigt! :D btw är din hand är ascool!! :D puss!!

2011-07-24 @ 12:30:25
Postat av: helen

Åh Magda. Fantastiskt, en blogg! Kul att höra att du har det bra. Puss!

2011-07-24 @ 16:33:39
Postat av: My

keep it upp! skitkul att se bilder och läsa om hur du har det! fett coooolt :) PUSS baby

2011-07-24 @ 17:59:09
URL: http://mydustlandfairytale.blogg.se/
Postat av: Mickan

ÅH VAD FETT ATT HÖRA OM HUR DU HAR DET! Det låter helt sjukt underbart på alla sätt och vis. Vill höra mera! PUSSAR

2011-07-26 @ 02:07:49
Postat av: Sofia Carlsson

Wow vad coooolt! Gillar starkt att du skaffat dig en blogg så man får se vad du har för dig där borta! :D <3

2011-07-27 @ 13:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0