Kändis

 


I förrgår var en helt vanlig dag, men jag fick för första gången se det enda pianot i Amritsar. Det finns i en hotellobby till ett Spa. Det var en fantastiskt vacker plats, som en oas, pianot var underbart och jag får komma dit hur mycket jag vill, tjoho!


Igår var också en helt vanlig dag fram till klockan två, då min rektor ropade på mig och sa att jag måste uppträda i TV. En punjabisk tvkanal filmade från vår skola och lite elever och lärare skulle uppträda. Plötsligt fann jag mig stående framför en kamera, bredvid en hysterisk programledare som pratade väldigt väldigt fort på punjabi och frågade om jag kunde sjunga en sång på svenska. Den första sång som kom upp i mitt huvud vad "Lille katt". Efter några paniksekunder slutade det med att jag sjöng "Måltidssången" från Passionsspelet. Så om ni har PunjabeeTV nästa fredag så får ni se en extremt generad Magda i skoluniform sjungades en låt om den sista måltiden.


Imorse var också en vanlig dag i skolan. Fast utan el. Utan fläktar. Vi har inte AC i skolan, så fläktarna är verkligen livsnödvändiga. Tre lektioner blev inställda så vi satt hela klassen i klassrummet och fläktade varandra med alla skrivböcker och mappar vi kunde komma åt. Det kändes lite som att bada ångbastu med hela sin klass.


Imorgon är också en vanlig dag, men vi har ledigt från skolan för en av sikhernas 10 Gurus fyller år.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Birgitta Elfström

WOW, hur får man in punjabi tv? Och hur går måltidssången? Det låter toppen med pianot, då kan du gå på spa efteråt samt spela Arvo Pärt för de avslappnade spabesökarna, jag fixar noter.

2011-08-31 @ 15:03:27
Postat av: Amanda 'skandalism'

Varför kommer man ALLTID att tänka på barnsånger först.. det är mysterie! Flippat dock!

2011-08-31 @ 19:30:17
URL: http://www.skandalism.devote.se
Postat av: spättan!

Du måste länka! detta är bland det bästa som har hänt mig! En generad magdis i indiskt tv sjungandes på en måltidssång från skärgården! unde inte vara mer stolt eller nöjd med ditt intåg i bollywod!

2011-09-01 @ 00:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0