Hanchi

 

 

Ram ram ji.

I förrgår pratade jag med Amanda! Hon är den andra tjejen från Sverige som är i Indien just nu, läs hennes blogg: www.skandalism.devote.se. Det var väldigt skönt att prata med henne, vi kunde prata svenska för det första och för det andra jämföra hur vi har det. Väldigt olika, men lika på många sätt också. Jag är ju ensam utbytesstudent i min stad, så det är skönt att vi kan prata med varandra i alla fall.

I måndags var det Krsnas födelsedag. Vi firade med presenter till honom och på kvällen drog vi runt i Amritsar och besökte olika tempel. Inte en enda människa kan ha suttit inne den kvällen, det var helt packat på gatorna! Alla hus var pyntade med ljusslingor och glitter, lite som på julafton hos oss. Kvällen slutade i vårat kvarterstempel där jag under loppet av en halvtimme, borstad bort 5 myror från mitt huvud, blev tvungen att dansa framför hela folksamlingen, samt nästan blev bortgift till någons son i Australien. Det var tur att Mama dök upp i rätt tid, eftersom ett av de få ord jag kan på hindi är Hanchi, som betyder ja.




Idag var en YFUrepresentant hemma hos oss och kollade hur jag har det. Han och familjen är lite missnöjda med mitt skypeande så från och med nu får jag prata en gång i veckan typ. Däremot får jag maila hur mycket jag vill, så det vore jättekul om alla skickade långa långa hot mejl till mig. Min hotmail finns på facebook , när alla har skrattat färdigt åt adressen, skicka ett mail och berätta om hur allt är i Sverige.




 


Kommentarer
Postat av: Birgitta Elfström

Ähum, jag vet inte om det där med tatuering är en jättebra idé. Men du är ju snart 18 och bestämmer själv. Harry Potter kommer säkert att vara jättepoppis när ni alla sitter på hemmet och minns er ungdom och jämför blånande tattisar

2011-08-24 @ 16:05:28
Postat av: Lisa

Jag ser att B kommenterat tatueringar. Jag hade inte tänkt göra det men nu när hon tagit upp det... jag är helt less på alla tatueringar överallt, och det är ju faktiskt ett modeplagg man aldrig kan ta av sig.

Jag hade tänkt kommentera skypandet och din efterfrågan om besök. Jag skulle jättegärna komma på besök men en av idéerna med ditt Indien-år är väl att du inte hela tiden ska ha besök hemifrån, vare sig i skypeversion eller rent fysiskt. Eller?

P.S. Kan du inte lägga upp en bild av en apa. D.S.

2011-08-25 @ 12:06:32
Postat av: Jojjo

Varför hittar jag inte din e-mail någonstans?! Är jag fullkomligt efterbliven eller finns den inte på den facebook? :-(

2011-08-26 @ 18:46:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0