Shabaash





Imorse vid frukosten började mina familjemedlemmar prata allvarligt om något på hindi. Efter en stund sa min storasyster lite sorgset: "Vårt hembiträde kommer inte idag. Jag är ledsen, men vi kommer behöva göra allt själva idag..".
Skulle man jämföra hur bekvämt jag har det här med det jag brukar göra hemma (vilket inte är utmattande mycket heller) så är det här verkligen rena lyxen! Vår servant städar hela lägenheten, diskar all disk, tvättar alla kläder, ställer fram maten och lagar chai, varje dag! Jag fick förklara för familjen att vi delar på allt arbete hemma, eller försöker. Så jag kan helt klart överleva med att behöva diska två tekoppar en gång i veckan.

Imorgon ska jag börja med yoga, äntligen! Ska man vara klyschig så ska man, man kan inte bo här som västerlänning utan att pröva yoga. Alla indierna håller faktiskt på med yoga på riktigt, så det är en fördom som är sann. Yogapassen hålls i parker där det är grönt, förhållandevis rent och ganska lugnt. Ingen trafik. Där vimlar det av indier som promenerar eller sitter och pratar eller yogar. Det vimlar också av unga killar, som av någon anledning orkar gå upp 6 på morgonen, bara för att sitta och ta smygbilder med sina mobiler på tjejer (mestadels i åldern 40+) som träffas i parken och umgås, men det är väl också en sätt att fördriva tiden antar jag.

Nu ska jag sätta mig på golvet och dricka chai och spela kort. Jag har lyckats lära min familj Vänd-tia så det är lite mer spännande nu.





Kommentarer
Postat av: Amanda 'skandalism'

Ja, det är helt sjukt vad lite man måste göra. Seriously!

2011-08-01 @ 13:46:25
URL: http://www.skandalism.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0