Aap kaise ho?



Igår var jag på indisk bio! Vi såg Harry Potter så det var inte så jättestor skillnad, förutom att det alltid är en paus på tio min helt plötsligt mitt i filmen, samt att indierna aldrig gråter för annat än något riktigt tragiskt, så de kunde verkligen inte förstå hur jag kunde gråta för en film! Och sen dessutom gråta för både glada och sorgliga scener.

Jag också gjort mitt första besök i min skola. Jag fick prata med rektorn och sen med supervisorn och bestämma mitt schema. Jag kommer gå i skolan mellan 07.20 - 12.00 varje dag, känns rätt lugnt... Mina ämnen kommer dessutom att vara Bild, Historia, Engelska, Musik (sitar) och Indisk dans!

De regnar hela tiden nu och när det regnar så regnar det ordentligt. Jag och min syster Antim dansade/duschade på deras takterrass i förrgår och igår när jag skulle hem från skolan fick vi hoppa ur vår rickshaw och gå bredvid den en stund eftersom vattnet på gatorna nådde upp till våra fötter, i vagnen. Det ser ganska kul ut när gatorna svämmar över, alla moppar plogar fram och helt plötsligt kan en ko komma simmande.





Något jag ångrar är att jag lärde min familj spela finns-i-sjön. De fullkomligen AVGUDAR det kortspelet och vill spela det hela tiden.


Kommentarer
Postat av: Birgitta Elfström

Ha ha! Vilken tur att de gillar Finns i Sjön eftersom din svenska familj är jättetrött på det kortspelet! Feske. Det får väl bli Skitgubbe nästa gång.

2011-07-28 @ 13:07:01
Postat av: hettaspetta!

feske!jag kan så se dig sitta och gråta bland förvirrade indier! haha! vi funderar på att se Harry på den lilla lokala biografen, dubbad så klart! det vore en skön omväxling till silvio berlusconis tv kanaler.



alla hälsar! puss och kram!

2011-07-29 @ 10:57:13
Postat av: hettaspetta!

feske!jag kan så se dig sitta och gråta bland förvirrade indier! haha! vi funderar på att se Harry på den lilla lokala biografen, dubbad så klart! det vore en skön omväxling till silvio berlusconis tv kanaler.



alla hälsar! puss och kram!

2011-07-29 @ 11:01:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0