Proffs



Här myllrar det av människor som är bäst på det de gör. Skräddare, doktorer, skomakare, kockar, lärare.. Nätverket på min dator slutade fungera för några dagar sen - efter att jag försökt öppna det för hela släkten vilket resulterade i att det stängdes helt - och då ringde min Papa familjen "computer man" som kom hem till oss på kvällen och på tio minuter löste han hela problemet, trots att språket på min dator var svenska. Jag är fruktansvärt imponerad. Ren erfarenhet, fast han kan inte varit mycket äldre än 25.
Doktorn är likadan. Så fort någon av oss mår lite dåligt så kommer han hem, sätter sig på sängkanten, känner på vår puls vid handleden och sen får man en spruta eller ett piller och efter 2 timmar mår man bra. Känns som att vara en figur i en barnbok "Om man är sjuk kommer doktorn och då blir man frisk".

 

Idag åkte jag till skolan vid 7 men den var inställd på grund av demonstrationer i hela staden, mot korruption. Rektorn meddelade detta vid morgonsamlingen varpå ett öronbedövande jubel följde och alla började dansa. Heja Lov! Imorgon ska jag tydligen inte heller gå till skolan, fattade inte riktigt varför. Mycket plugg mycket plugg!








Kommentarer
Postat av: Anja

PROOOOO!!

2011-08-10 @ 08:34:21
Postat av: Anonym

Här är man minsann bra på vad man gör japp! Och ja, våra liv verkar så sjukt olika men ändå superba båda två. Helt skilda indiska liv haha! Din blogg dock.. du är bra mycket bättre än mig på att ta bilder!

2011-08-10 @ 18:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0